سوء مدیریت و عدم تکریم ارباب رجوع در بیمارستان اهر
سوء مدیریت و عدم تکریم ارباب رجوع در بیمارستان اهر
بیمار در راهروی اورژانس سردرگم است و در عین حال پزشک بیکار نشسته چرا که بیمار تا بخواهد از هفت خوان پذیرش و ... رد شده و به پزشک برسد باید حداقل نیم ساعت معطل نزول اجلال و تشریف فرمایی کادر محترم امورات اداری و ثبت و ... بماند.

🔹متاسفانه مشکل سوء مدیریت در بیمارستان اهر و بویژه در بخش اورژانس از مدتها پیش وجود داشته و ظاهرا تغییر در مدیریت شبکه بهداشت و درمان هم تاثیری بر این مهم نداشته که هیچ بلکه طی روزهای اخیر با افزایش آمار ابتلا به بیماری های همچون سرماخوردگی و آنفولانزا تشدید هم شده است.

 

🔹بیمار در راهروی اورژانس سردرگم است و در عین حال پزشک بیکار نشسته چرا که بیمار تا بخواهد از هفت خوان پذیرش و … رد شده و به پزشک برسد باید حداقل نیم ساعت معطل نزول اجلال و تشریف فرمایی کادر محترم امورات اداری و ثبت و … بماند.

 

🔹آنچه اخیرا ذیل این موضوع در نتیجه پیگیری ها عنوان شد مشکل سرعت کم اینترنت است؛ این گفته دروغ از سوی متصدیان این نهاد در حالیست که اولا پذیرش در سایتهای داخلی منجمله سایت تامین اجتماعی و خدمات درمانی بر روی پلتفرمهایی همچون تلگرام و اینستاگرام که فیلترند اجرا نمی شود و در سایتهای داخلی مشکل عدم اتصال نداریم و در ثانی حتی با فرض اینترنت ضعیف هم متصدی پذیرشی نیست که امورات بیمار را انجام دهد و در غالب ساعات بویژه اوایل نیمه شب در زمان ورود به بخش اورژانس مطابق آنچه در تصویر میبینیم با صندلی خالی پذیرش روبرو هستیم و در بخش صندوق هم سرعت انجام امورات و تایید پذیرش بیماران به کندی صورت می پذیرد و اگر اعتراضی هم باشد غالبا با جواب سربالا و گاها حتی توهین آمیز برخی پرسنل مواجه می شود.

 

🔹جای تاسف است که طی چند روز اخیرا چنین اتفاقی حتی در عین حضور رئیس بیمارستان اتفاق افتاد و آقای رئیس بدون اینکه واکنشی به ازدحام جمعیت داشته باشد به راحتی از کنار موضوع رد و در جواب پیگیری ها تنها ادعای واهی سرعت کم اینترنت را عنوان کرد؛ حال آنکه به شرط دلسوزی و وظیفه شناسی می توانستند پیگیر موضوع باشند که چرا صندلی پذیرش خالی است و به شرط تدبیر می بایست پیش بینی های موجود را انجام داده و نسبت به افزایش نیروی کار در ساعات کاری با تعداد مراجعه بالا اقدام می کردند.

 

🔹علی ای حال علیرغم وجود پزشکان دلسوز و کادری فعال آنچه بیمارستان و مراجعین این نهاد را آزار می دهد سوء مدیریت و عدم تکریم ارباب رجوع است؛ و طولانی بودن و تداوم این مشکل نشان از این دارد که مدیران این مجموعه اهتمامی برای حل مشکلات ندارند و بایستی مسئولان ارشد شهرستان منجمله فرماندار و دادستان و نماینده به جانبداری از مردم به قضیه ورود کرده و پیگیر حل نواقصات و مشکلات موجود باشند.

 

🔹حقوقی که کادربیمارستان و در کل تمامی نهادهای دولتی دریافت میکندد کارمزد خدمت به مردم است و در قبال این خدمت است که جایگاه یافته و مزد می گیرند و فی الواقع همه مسئولین به تاسی از قانون خادم و نوکر مردمند و نوکر حق توهین و حمله به ارباب خود را ندارد؛ بویژه در شرایط فعلی که برخی ها مرتصد فرصتند!!

 

🔹شهاب قره داغ طی روزهای آتی به بررسی، ضبط و انتشار مسائل و مشکلات پیرامون بیمارستان اهر خواهد پرداخت تا ان شا الله با بازتاب مشکلات این نهاد شاهد حل این مشکلات باشیم

  • نویسنده : سعید مسیبی